Nuvema ContactCenters"Een uitvaart is toch een heel persoonlijk onderwerp en het is elke keer  weer een uitdaging om echt met een klant in gesprek te komen."

Niels Bakker - ContactCenter Agent

"Omdat ik geen ervaring had met het werken in een contactcenter kreeg ik veel coaching en begeleiding. Ook krijg ik nu extra trainingen."

Abir Alheraky - ContactCenter Agent

Andre Wierenga"Ik zie mijn werkzaamheden als dienstverlenend omdat ik mensen ervan bewust maak dat het belangrijk is om de uitvaart goed voor te bereiden."

André Wierenga - ContactCenter Agent

Joop Souhoka

Werkzaam bij Nuvema sinds:
Ik ben sinds 1970 werkzaam geweest als adviseur Leven, Schade, Hypotheken en Beleggingen in de binnen- en buitendienst. Sinds maart 2009 ben ik werkzaam op het contactcenter bij Nuvema.
Naast mijn werkzaamheden ben ik verzorger van een voetbalvereniging in de stad Groningen en in het verleden bij een voetbalvereniging in de provincie.
Ik ben al bekend met Nuvema sinds 1970, toen nog gevestigd aan de Stationsstraat. Destijds heb ik via een advertentie in een huis-aan-huisblad gesolliciteerd.

Werkzaamheden:
Mijn werkzaamheden bestaan uit het bellen van mensen uit alle delen van het land om voor onze buitendienstmedewerkers een afspraak te maken. Deze mensen ontvangen vooraf een brief van ons in samenwerking met de plaatselijke uitvaartverzorger of vereniging. Daarnaast ga ik regelmatig de stad in om te flyeren. Hiermee draag ik bij aan het werven van nieuwe collega’s.
Verder begeleid ik nieuwe collega’s. Mijn doelstelling is om er voor te zorgen dat nieuwe collega’s vertrouwd raken met het onderwerp uitvaart en ze in staat te stellen de klant te overtuigen van de toegevoegde waarde van een afspraak met een buitendienstmedewerker.

Hoe bevalt het werken bij Nuvema?
Uitstekend. Ook de begeleiding vanuit de teamleiding is optimaal. Er wordt een uitgebreide analyse gemaakt van de gesprekken, zodat je leert hoe je een goed gesprek kunt voeren. Bij Nuvema gaan we voor afspraken met kwaliteit en gaat het niet alleen om kwantiteit.

Noem eens een leuke anekdote tijdens je werkzaamheden:
Ik had eens een mevrouw aan de lijn die net gescheiden was. Haar man had haar laten zitten met drie kleine kinderen. Voor de uitvaart was er niets meer geregeld. Zij wilde graag een afspraak met een buitendienstmedewerker en hij heeft alles voor deze mevrouw en haar kinderen in orde kunnen maken.
Ik heb veel leuke dingen meegemaakt tijdens mijn werk. Als agent heb je ook een stukje zorgplicht. Afscheid nemen brengt veel verdriet met zich mee. Het geeft voor mezelf genoegdoening om de pijn iets te kunnen verzachten wanneer er iets gebeurt.

Wat zou je tenslotte nog willen zeggen tegen de mensen die dit lezen?
“Afscheid nemen bestaat niet” zong Marco Borsato. Zorg ervoor dat je nabestaanden niet met de financiële naweeën blijven zitten en dat de nazorg goed wordt begeleid. Op die manier is het minder moeilijk voor je nabestaanden om verder te gaan met hun leven na het verlies van een geliefde naaste.